عکس گرفتن از طبیعت می تواند یک تجربه فوق العاده باارزش باشد. تغییر فصول در طول سال، فرصت های عکاسی فوق العاده ای برای ثبت انواع سوژه های طبیعی موجود فراهم می کند. در این مقاله چند نکته برای عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف به شما عزیزان آموزش می دهیم. همچنین مجموعه عکس زیبای «عکاسی از یک مکان ثابت طی فصل ها و زمان های مختلف سال» از آلبرت دروس (Albert Dros)، برای الهام شما عزیزان آورده شده است.

اسطوخودوس، پروانس، فرانسه
اسطوخودوس، پروانس، فرانسه

1.از یک مکان در فصل های مختلف عکس بگیرید

شما ممکن است یک مکان مورد علاقه داشته باشید که دوست دارید از آن بازدید کنید. به عنوان مثال، یک جنگل محلی، یک منظره یا یک مکان مورد علاقه که از بازدید آن در طول تعطیلات لذت می برید. هنگام بازدید از آنجا، ممکن است مناظری را پیدا کنید که در زمان های مختلف سال منحصر به فرد به نظر می رسند. تغییر فصل ها به این معنی است که شرایط ممکن است به طور چشمگیری از یک دوره به دوره دیگر متفاوت باشد. بارش برف در زمستان، باعث رویش گل های بهاری و گیاهان سبز و بانشاط در تابستان می شود، که می تواند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر و احساس عکس شما داشته باشد.

طلوع خورشید یخ زده، کینگز ساتن، آکسفوردشایر، انگلستان
طلوع خورشید یخ زده، کینگز ساتن، آکسفوردشایر، انگلستان

پوششی از برف و یخ منظره را دگرگون می کند، و به کسل کننده ترین سوژه ها، مانند درخت مورد علاقه شما، یک جذابیت جادویی می بخشد. در حالی که زمستان یک صحنه برجسته و ساده به شما می دهد، رنگ های سبز و آبی بهار می توانند تصویر زنده تر و رنگارنگ تری ارائه دهند. من توصیه می کنم به مکان مورد علاقه خود بازگردید، آن صحنه را در طول چند فصل مختلف مشاهده کرده و تغییرات فصلی را ثبت کنید.

طلوع خورشید یخ زده، کینگز ساتن، آکسفوردشایر، انگلستان
طلوع خورشید یخ زده، کینگز ساتن، آکسفوردشایر، انگلستان

2. در فصل زمستان بیشتر از طلوع و غروب خورشید عکس بگیرید

یکی از مزیت های مهم عکاسی از طبیعت در طول زمستان این است که زمان طلوع و غروب خورشید مطلوب تر از فصل تابستان است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند ماه های سردتر فصل زمستان را در داخل خانه بگذرانند. با این حال، این زمان خوبی برای بیرون رفتن از خانه است، چرا که روزها کوتاه تر و زمانبندی ها بهتر از بقیه سال هستند. طلوع خورشید دیرتر، زمان خواب بیشتری به شما می دهد، و غروب خورشید زودتر به این معنی است که شما مجبور نیستید ساعت ها برای ثبت آن صبر کنید.

3. از فصل رنگ های در حال تغییر عکس بگیرید

پاییز یک فصل جادویی برای بیرون رفتن با دوربین، و بهترین زمان سال برای بسیاری از عکاسان منظره است. این فصل انواع فوق العاده ای از رنگ های گرم و زنده را با خود به همراه می آورد. شما در طول پاییز می توانید از انواع سوژه ها مانند جنگل ها، شاخ و برگ ها و حیات وحش عکاسی کنید.

نور را در نظر گرفته و تصمیم بگیرید که می خواهید چه چیزی را ثبت کنید. شما می توانید بر روی برگ ها زوم کنید، یا یک صحنه قابل توجه پیدا کنید که روشنایی خوبی داشته باشد. همچنین می توانید در نور خورشید عکس بگیرید و با نور پس زمینه کار کنید تا یک تصویر پویا ایجاد کنید.

4. نور در حال تغییر را ثبت کنید

کوه های سیاه، برکن بیکنز
کوه های سیاه، برکن بیکنز

روشنایی چشمگیر و تغییرات آب و هوایی در هر زمانی از سال رخ می دهند. ابرهای طوفانی برجسته ای که جایگزین جادوی آفتاب می شوند، یک سوژه فوق العاده برای عکاسی شما فراهم می کنند. من متوجه شده ام که در طول ماه های تابستان، طوفان می تواند بسیار چشمگیر باشد و لحظات شگفت انگیزی از نور زودگذر به شما بدهد. باران های گذرا می توانند مقدمه تابش های درخشنده باشند، و اگر خوش شانس باشید، رنگین کمان به همراه داشته باشند. من در ماه ژوئن در حالی که بیرون قدم می زدم، از این صحنه عکس گرفتم. تغییر نوری که در اثر پدیدار شدن دوباره خورشید پس از یک باران سیل آسای قابل توجه اتفاق افتاد، فوق العاده زیبا بود.

عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف سال

من توصیه می کنم که از تغییر نور در طول فصل های پاییز و زمستان نیز عکس بگیرید، چون خورشید نسبت به تابستان، در آسمان پایین تر است. بنابراین، سایه های بلندتری ایجاد می کند که می توانید با آنها بازی کنید. فاصله خورشید از زمین می تواند باعث شود که یک تصویر در زمستان نسبت به تابستان بسیار متفاوت به نظر برسد. در زمستان خورشید از زاویه پایین تری به صحنه می تابد و کل ترکیب بندی و نورپردازی را منحصر به فرد می کند.

5. در هر آب و هوایی از فصول سال عکس بگیرید

منظره مه آلود، ایرلند شمالی
منظره مه آلود، ایرلند شمالی

چه باران ببارد و چه هوا آفتابی باشد، شما باید با دوربین خود بیرون بروید و در هر شرایط آب و هوایی از فصول مختلف عکس بگیرید. اگر بیرون باران می بارد یا آسمان خاکستری و سربی رنگ است، از بیرون رفتن با دوربین خود دلسرد نشوید. ممکن است تغییری در هوا ایجاد شود، و باران ناگهان بند آید. بعد از یک دوره بارش اغلب مه ایجاد می شود و صحنه های جذابی برای عکاسی به وجود می آورد.

اگر باران بند نیامد، به راه های دیگری برای عکاسی از آب و هوای نامطلوب فکر کنید. عکاسی از صحنه های انتزاعی، قطرات آب، و عکس های کلوزآپ از گل ها یا آب تازه در مناظر سرسبز می تواند مناسب باشد. آبشارها با آسمان ابری خوب به نظر می رسند، و باران می تواند به زیبایی آب های دیگر بیافزاید.

عکاسی از طبیعت در چهار فصل

عکاسی از یک مکان در زمان های مختلف سال

نکته شماره ۱ بالا را به خاطر دارید؟ بله، از یک مکان در فصل های مختلف عکس بگیرید. عکاس هلندی آلبرت دروس (Albert Dros) دقیقا همین کار را انجام داده و از یک نقطه دقیقا یکسان که یک منظره زیبا بوده، طی فصل های مختلف سال در ساعات مختلف روز عکاسی کرده است که در ادامه آن ها را تماشا می کنیم:

پایان پاییز – بعد از ظهر

تابستان

زمستان

وسط پاییز

پایان پاییز – بعد از ظهر

بهار

پایان پاییز – صبح

ننتیجه گیری

به طور خلاصه، عکاسی از طبیعت در فصول مختلف می تواند در هر زمانی از سال بسیار لذت بخش باشد. از مکان مورد علاقه خود در فصول در حال تغییر عکس بگیرید، از مزیت غروب خورشید زودهنگام در زمستان بهره مند شوید و نور در حال تغییر را در هر آب و هوایی ثبت کنید.

دفعه بعد که مادر طبیعت چیزی برای شما آماده کرد، بیرون بروید و تغییرات خارق العاده دنیای زیبای ما را در تمام فصول آن ثبت کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، لطفا تصاویر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: جرمی فلینت (Jeremy Flint)
منبع: وبسایت لنزک


برخی محصولات فروشگاه