محور اصلی این کلاس، نحوه کار کردن بر روی عکس با هدف انتقال پیام مورد نظر عکاس به وسیله‌ی شیوه صحیح کادربندی تشکیل می‌دهد.

عکاس زمانی دست به دوربین میبرد که چیزی توجه او را جلب کرده باشد اما در بسیاری از مواقع، نتیجه نهایی شباهت چندانی با آن چیزی که عکاس دیده یا قصد بیانش را داشته، ندارد. بطور کلی این کلاس برای یادگیری بیشتر باید بر قاعده‌ی نظری و عملی برگزار شود. در بخش نظری مقولات مربوط به ترکیب بندی از جمله چگونگی پرداخت تصویر از طریق عناصری چون سادگی، تکرار، تقارن، توازن، زاویه دید و… بررسی خواهد شد.

در بخش عملی، عکسهای هنرجویان کلاس مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد و توصیه هایی برای بهتر شدن عکس ازائه خواهد شد. این کلاس برای افرادی که دوره های مبانی عکاسی را گذرانده و به کار با دوربین تسلط دارند، مناسب است.

گفتگو درباره‌ی عناصر بیانی فرم، کادر، خطوط و ساختارها همگی با جزئیات بیان خواهد شد.

چگونگی پرداخت کادربندی و ترکیب بندی، بررسی ساختار ترکیب بندی موردی عکس های عکاسان جهان، بررسی تطبیقی ترکیب بندی عکس در ژانرهای مختلف عکاسی، بیان ارتباط نوع ترکیب بندی و مفهوم پردازی در عکس، تطبیق ترکیب بندی در نقاشی یا عکاسی و نحوه پرداخت ترکیب بندی در مجموعه عکس، در این دوره بررسی خواهد شد.

در این بخش هنرجویان دیدگاه عینی نسبت به ارزشها و ویژگی‌های تصویر می‌یابند و وقاداری به عینیت در پرداخت‌های ذهنی را آموزش خواهند دید.

 

مدرس دوره آموزشی آنلاین کادربندی و ترکیب‌بندی در عکاسی، استاد کاترین نظری می‌باشند که رزومه ایشان در تصویر زیر قابل مشاهده است.


جهت ثبت‌نام در دوره آموزشی آنلاین کادربندی و ترکیب‌بندی در عکاسی، فرم زیر را تکمیل نمایید.

دوره آنلاین آموزش کادربندی و ترکیب‌بندی در عکاسی